February 25, 2024

Imran Ajmain Muncul Dengan Padam Dan Pergi

KUALA LUMPUR : Selepas enam tahun tidak muncul dengan lagu baharu, Imran Ajmain kini kembali ke arena muzik dengan single berjudul Padam Dan Pergi.

Dihasilkan bersama dengan bakat baru, Ahmadul Amin, penglibatan ini menandakan pemisahan yang ketara daripada karya terdahulu Imran, mempersembahkan bunyi fast-tempo pop rock yang dipacu oleh gitar elektrik.

Sejak lagunya yang terakhir, Intan Dan Perak pada tahun 2017, Imran kini bersiap untuk menambat hati pendengar sekali lagi dengan usaha muzik terbarunya ini.

Padam Dan Pergi merungkai hubungan kompleks yang tidak kena haluan, dengan lirik ringkas yang menyentuh, menggambarkan Imran sebagai seorang kekasih yang rentan mencari babak
baru dalam hidupnya.

Penerbitan single ini diselaraskan secara strategik dengan konsert mini Malam Seribu Tahun yang akan datang di Singapura pada 12 Januari 2024. Konsert tersebut juga diusahakan nanti untuk penggemar di Kuala Lumpur.

Imran akan mempersembahkan lagu
baru ini sebagai sorotan malam konsert, menawarkan penggemar pengalaman secara langsung bunyi baru ini yang melambangkan pemisahan daripada balada lembut mendayu-dayu yang sinonim dengan jenamanya.

“Padam Dan Pergi adalah pemisahan daripada gaya biasa saya. Single ini mencerminkan perkembangan peribadi dan muzikal bagi saya, meneroka stail baru dalam bunyi dan penceritaan.

“Saya terdetik nak release lagu ini setelah setahun memanggung di acara-acara indie dimana penontonnya semua hafal dan nyanyikan apa jua lagu yang dipersembahkan atas pentas bersama-sama penyanyinya. Ini untuk mereka semua,” kata penyanyi yang popular dengan lagu Seribu Tahun ini. – GayahIsTyping

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect us

Our social contacts