May 19, 2024

Konsert Goyang Himpun Diva Dangdut

KUALA LUMPUR : Mission Sight Sdn Bhd bakal menghimpunkan bintang dangdut popular Indonesia dan Malaysia di atas satu pentas, menerusi Konsert Goyang Asia-Koplo Milenia pada 12 Ogos ini.

Memilih Pusat Ekuastrian Bukit Kiara sebagai lokasi, konsert yang bakal berlangsung selama dua jam itu menampilkan Siti Badriah, Fitri Carlina, Hesty Klepek2 dan Rhena Morena dari Indonesia dan dua penyanyi dangdut yang tidak asing lagi di Malaysia iaitu Ani Maiyuni dan Baby Shima.

Turut diundang sebagai tetamu VIP pada malam konsert itu nanti ialah pelopor genre dangdut tanah air Mas Idayu, Amelina dan Ramlah Ram.

Pengarah Projek Konsert Goyang Asia-Koplo Milenia, yang mewakili Mission Sight, Riezman Khuzaimi berkata konsert ini membawa misi untuk mengintegrasikan dangdut ke dalam masyarakat moden dan industri muzik.

“Kami mahu memperkenalkan semula genre dangdut ke dalam pasaran semasa dan pada masa akan datang. Dangdut tidak sepatutnya dijadikan muzik untuk orang-orang tertentu sahaja tetapi boleh dinikmati oleh semua.

“Lihat sahaja pada zaman kegemilangan Amelina, Mas Idayu dan Ramlah Ram, lagu-lagu mereka dinikmati dan diterima semua,” katanya.

Tambah Riezman lagu, Mission Sight juga mahu memperkenalkan bakat dan pelapis baru genre dangdut.

“Di negara kita tidak ramai artis berkembang dengan genre ini (dangdut). Jadi, kami gabungkan bintang dari kedua-dua negara, Indonesia dan Malaysia untuk menggegarkan kembali industri dengan muzik dan lagu-lagu dangdut.

“Dalam pada itu, kami berasakan dengan penganjuran konsert ini nanti dapat menarik peminat-peminat dari negara serumpun seperti Indonesia, Malaysia, Singapura dan Brunei untuk menonton artis kegemaran mereka membuat persembahan.

“Secara tidak langsung acara ini dapat mengembangkan industri pelancongan negara juga dan kami beradakan ia cara pemasaran baharu untuk industri pelancongan dan muzik,” katanya.

Malah pelakon, pengarah serta penerbit berusia 53 tahun itu, pihaknya sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan termasuk dikecam dan acara tersebut dipolitikkan sesetengah pihak.

“Ya, tidak dinafikan kebarangkalian itu berlaku dan mungkin akan ada yang mendesak agar konsert ini dihentikan.

“Kami sebagai penganjur sudah memberi garis panduan kepada para artis dan mereka faham dan bersetuju untuk mematuhinya,” katanya.

Dari kiri: Rheyna Morena, Siti Badriah Fitri Carlina dan Hesty Aryatura (HestyKlepek-Klepek)

Penjualan tiket di zom duduk bermula dengan harga di RM658 (VIP), RM598 (Power), RM458 (Zon A), RM398 (Zon B).

Sementara itu di zon berdiri pula RM358 (Zon C), RM258 (Zon D), RM158 (Zon E dan F).

Pembelian tiket boleh dibuat di www.ticket2u.com. – GayahIsTyping

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect us

Our social contacts